Vanliga frågor

Vilket är mitt användarnamn?

Användarnamnet är den e-postadress som du har fått hos din arbetsgivare. Det kan även vara din privata e-post om det är denna som är registrerad hos din arbetsgivare.

Jag glömt mitt lösenord:

Fyll i din e-postadress i fältet och tryck på “nästa”. Du kan ändra till ett nytt lösenord här: “Glömt ditt lösenord?”

Kontakta oss

Har du problem med inloggning? Skicka ett meddelande till oss. Skicka med e-postadress, välj ämne och skriv in vad du behöver hjälp med i fältet nedanför. Du kan trycka på “skicka” först när allt är ifyllt. Om du inte kan trycka på “skicka” saknas någon uppgift eller så stämmer inte din e-post.

Din e-postadress
Ämne Annat (anpassat ämne)
Meddelande

Använder du en gammal version av Internet Explorer?

Använder du en gammal version av Internet Explorer, har du problem med att du glömt ditt lösenord eller att skapa ett användarkonto? Då kan du prova med en annan browser som Chrome eller Firefox. Vi stödjer Explorer version IE9 och nyare versioner. Har du en äldre version kan det vara orsaken till dina problem. Om det inte hjälper att använda Chrome eller Firefox ber vi dig att skicka oss ett meddelande via formuläret på den här sidan.

Kan jag skapa ett användarkonto?

Alla anställda kan skapa en användare i Kompetensguiden. För anställda som inte har fått en e-post via arbetsgivaren kan er administratör godkänna en privat e-post. Kontakta oss ifall ni behöver hjälp med detta till support@draftit.se.

Hur skapar jag ett användarkonto?

  1. Gå till sidan skapa användarkonto
  2. Följ instruktionerna på sidan
  3. Gå in via aktiveringslänken du får skickat till din e-post
  4. Du måste fylla i alla uppgifter för att aktivera ditt konto

“Kom ihåg mig” fungerar inte

Upplever du att funktionen “spara mina inloggningsuppgifter”/“kom ihåg mig” inte fungerar vid inloggning i Kompetensguiden?

Kompetensguiden använder cookies. Om dina användaruppgifter inte sparas mellan dina inloggningar kan det vara för att du inte valt att tillåta cookies på sidan. Väljer du att tillåta cookies, så kommer dina uppgifter att sparas till nästa inloggning.

Vanliga orsaker till att din browser inte tillåter att lagra cookies.

  • Din browser sparar inte cookie-inställningar.
  • Din organisation använder Citrix.

I båda fallen ovan behöver du kontakta IT-ansvarig.